ניתוח עיקור

ניתוח עיקור הוא ניתוח המתבצע בנקבות בו מסירים את הרחם והשחלות ובכך מונעים מהנקבה את היכולת להיות בהריון ולהמליט גורים.
הגיל המומלץ לביצוע הניתוח הוא 6 חודשים.

אצלנו במרפאה הוטרינרית אלפי מנשה הניתוח מתבצע בהרדמה מלאה ע"י מכונת הרדמה חדישה ובסטריליות מלאה! הכלבה/חתולה נמצאת בהשגחה מלאה משך כל הניתוח ובשעות שלאחריו. היא תשוחרר לביתה עם מספר תפרים, אשר יוסרו לאחר 10-14 ימים ולעיתים גם עם "קולר אליזבט" על ראשה. לאחר הניתוח הכלבה חוזרת אט אט לשגרה ואין כל צורך בטיפול מיוחד-גם לא אנטיביוטיקה(הניתוח מתבצע באופן סטרילי לחלוטין!)
אנו במרפאה הוטרינרית אלפי מנשה ממליצים מאוד לבצע את ניתוח העיקור מהסיבות הבאות:

1.הייחומים-כלבה לא מעוקרת מתייחמת כל כשישה חודשים, הייחום נמשך כמה שבועות בהם הכלבה מדממת מאיבר מינה ומושכת זכרים מכל האזור. הסיכוי להיכנס להריון ולהמליט גורים לא רצויים גבוה מאוד.
לאחר העיקור הייחומים נפסקים לצמיתות.

2.סרטן העטין(השד)-לכלבה אשר תעוקר לפני הייחום הראשון(בגיל 6 חודשים), סיכויים אפסיים לחלות בסרטן העטין בגיל מבוגר יותר.
 לכלבה לא מעוקרת לעומת זאת, או כזו אשר תעבור עיקור רק לאחר כמה ייחומים, סיכוי גבוה בהרבה לחלות בסוג זה של סרטן.

3.דלקת רחם-לכלבות לא מעוקרות יש נטייה לחלות בדלקת רחם בגיל מבוגר, מחלה מסכנת חיים. עיקור כמובן מונע סיכון מיותר זה.

4.ריבוי בלתי מבוקר של בע"ח-בישראל מומתים כל שנה כ100,000 כלבים בגלל מחסור בבתים עבורם, על המצב עם חתולי רחוב אין צורך להרחיב. לכן, עיקור(וסירוס בזכרים)היא דרך הומאנית למנוע ילודה לא מבוקרת וע"י כך סבל מיותר והמתה של כל כך הרבה בע"ח.
החיסרון היחידי של העיקור הוא שלחלק מהכלבות/חתולות תהיה נטייה קלה להשמנה לאחר העיקור, אך קל מאוד לשלוט ולטפל בבעיה זו ע"י תזונה מתאימה ופעילות גופנית.
העיקור בשום אופן לא משנה את ההתנהגות, ולאחר הניתוח ההתנהגות ושמחת החיים תשארנה בדיוק כמו שהיו לפניו.

אין שום צורך לתת לכלבה "להמליט לפחות פעם אחת"-דווקא עיקור בגיל המומלץ-6 חודשים, לפני הייחום הראשון, ימנע כמעט לחלוטין את הסיכוי לחלות בסרטן העטין.
קיימות בשוק "זריקות נגד ייחום" ו"זריקות הגורמות להפסקת הריון", זריקות אלה מגבירות משמעותית את הסיכון לחלות בסרטן, לפתח דלקת רחם ועשויות לגרום סיבוכים נוספים!  אנו במרפאה הוטרינרית אלפי מנשה מתנגדים למתן זריקות אלה ולא מחזיקים אותם כלל במרפאה.
לכל שאלה אנא פנו אלינו ונשמח לענות לכם.

נכתב ע"י ד"ר דורון טלמור-רופא וטרינר

גרסה להדפסהגרסה להדפסה      שליחה לחברשליחה לחבר

כתובת: רחוב קדרון 56, אלפי מנשה   |   נייד: 052-8541113   |   דוא"ל:vetalfeimenashe@gmail.com