ניקוי שיניים

ניקוי שיניים היא פעולה חשובה ביותר אשר שומרת על בריאות הפה אך גם על בריאותה הכללית של חיית המחמד שלנו.
בדיוק כמו אצלנו, אבן שן המצטברת על השיניים גורמת לדלקת ונסיגת חניכיים, ריח רע מהפה, כאבים בזמן אכילה ועד הפסקת אכילה מוחלטת.
בנוסף נמצא כי חיידקים מהחניכיים נוטים "להתיישב" על מסתמי הלב ולגרום למחלת אי ספיקת לב!
רצוי לבצע את ניקוי השיניים עוד לפני השלב בו ניתן לראות שיכבה עבה של אבן(בצבע חום-צהוב) חניכיים אדומות ושיניים חשופות ומתנדנדות. אנו במרפאה הוטרינרית אלפי מנשה נבדוק בכל בדיקה שנתית את מצב הפה של חיית המחמד שלכם ונמליץ באם דרוש ניקוי שיניים או לא.
אצלנו במרפאה הוטרינרית אלפי מנשה ניקוי השיניים מתבצע בהרדמה כללית ע"י מכונת הרדמה חדישה, צינור (טובוס) מוחדר לקנה הנשימה על מנת למנוע מזיהום להגיע אל הראות וקטטר תוך ורידי מזרים נוזלים אשר שומרים על לחץ דם תקין, בנוסף במקרים של דלקת חניכיים קשה ו/או עקירות תינתן גם אנטיביוטיקה.
כלבים מגזעים קטנים (פינצ'רים, יורקשייר טרייר, שיצו, מלטיז, פקינז וכו' וכן כל המעורבים הקטנים) סובלים מוקדם יותר ובצורה חריפה יותר מבעיות שיניים, בכלבים האלה מומלץ לבצע בדיקה ע"י וטרינר כל חצי שנה. כלבים אלה אשר סובלים מהזנחה בבריאות הפה יאבדו את רוב שיניהם בגיל צעיר!
כמניעה, ושמירה על בריאות הפה לאחר ניקוי השיניים רצוי:
- לצחצח את שיני הכלב מספר פעמים בשבוע ע"י שימוש במשחה ייעודית לבע"ח אשר טעימה להם ואין צורך בשטיפתה לאחר השימוש, ניתן להשתמש במברשת כמו שלנו או לרכוש מברשת ייעודית לשימוש בבע"ח.
- ישנם צעצועם ועצמות לעיסה אשר מפחיתות את הצטברות האבן.
-האכלה במזון של "יוקנובה" המועשר בנוסחת ה DENTAL CARE או במזון T/D של חברת "הילס" – מפחיתה הצטברות של אבן שן בכ50%.
נכתב ע"י ד"ר דורון טלמור-רופא וטרינר

גרסה להדפסה גרסה להדפסה       שליחה לחבר שליחה לחבר

כתובת: רחוב קדרון 56, אלפי מנשה   |   נייד: 052-8541113   |   דוא"ל:vetalfeimenashe@gmail.com